Ferrari Four - prvi Ferrari s pogonom na sva četiri kotača

ferrari_ffČudo iz Maranella je pred vama. Veliko je pitanje okreće li se Enzo Ferrari u grobu. Najnoviji model super automobila iz Maranella zove se Ferrari Four ili skraćeno Ferrari FF. Ono najneobičnije kod ovog novog Ferrarijevog cestovnog bolida je što snagu motora prenosi na sva četiri kotača, te je to prvi put u povijesti Ferrarija da na serijskom automobilu koristi pogon 4x4. Što o ovoj modernoj koncepciji prijenosa snage misli pokojni Enzo Ferrari, na našu veliku žalost, nikad nećemo saznati, ali velik broj poklonika Ferrarija tom odlukom uopće nije oduševljen. Ferrari Four, odnosno Ferrari FF, na tržište dolazi kao zamjena za Ferrari 612 Scaglietti, čiji je direktni nasljednik. Ferrari je zajedno s dizajnerskim studijom Pininfarina uobličio u Ferrariju FF nekonvencionalni koncept unutrašnjeg prostora koji bi trebao privući veliki broj novih kupaca u GT klasi (Gran Turismo). Tako neobično oblikovana kupe linija karoserije 'sakriva' prostranu unutrašnjost za četiri osobe. U biti dizajnerski smo s Ferrarijem FF dobili ' Shooting Brake' dizajn umjesto klasičnog kupea. O novom tehničkom dostignuću,  4x4 pogonu, već smo govorili.


Ferrari Four - prvi Ferrari s pogonom na sva četiri kotača. 6,3 V12 motor sa 660 KS cestovni bolid od 1790 kg do stotke ubrza za 3,7 sekunde

Oznaka 'FF' je za Ferrari Four (Ferrari četiri) što je oznaka za četiri sjedala i pogon na sva četiri kotača. Oblik Ferrarija Four zamišljen je kao Shooting Brake, te je oblikom kupe s dugim krovom koji se skoro okomito spušta na repu vozila. Ovaj oblik mnoge će podsjetiti na jedan drugi serijski automobil koji smo imali u nedavnoj prošlosti - BMW Z3 Coupe. Ovakav oblik karoserije ima i neke prednosti. Putnici na stražnjoj klupi ovog super sportaša dugačkog 4,9 metara i konfiguracije sjedala 2 +2 sjedala imaju više prostora nego pod niskim krovom klasičnog kupeovskog dizajna. Istovremeno je i prtljažnik većeg obujma te se sa standardnih 450 litara može proširiti do 800 litara. Očito je da ovim konceptom Ferrari s modelom FF ne cilja na klasičnog kupca kupe super automobila. Ferrari FF je prvi Ferrari koji koristi pogon na sva četiri kotača. Koristi se Ferrarijev pogon na sve kotače pod imenom 'System 4RM', a koji je oko 50 posto lakši od drugih sustava pogona na sve kotače. Kontrola rada 4x4 sustava prijenosa snage integrirana je u elektroniku dinamičkih sustava vožnje (ESP, TC, ABS…). Okretni moment se distribuira u skladu s individualnim potrebama svakog od četiri pogonska kotača. Sve je povezano i s radom amortizera i opruga cijelog ovjesa SCM3 sustava, te karbonsko-keramičkih kočnica marke Brembo.

Ferrari FF - omjer mase i snage odličnih je 2,7 kg/KS. Razvija najveću brzinu od 335 km/h

Ferrari FF pokreće 6,3-litreni V12 motor koji uz pomoć direktnog ubrizgavanja goriva razvija najveću snagu 660 KS i najveći okretni moment 683 Nm. Za prijenos snage i momenta na sve kotače zadužen je mjenjač sa dvije spojke koji je smješten u stražnjem dijelu vozila kako bi se postigao optimalan raspored mase – 47 posto na prednje i 53 posto na stražnje kotače. Ferrari Four težak je 1790 kg, a s mjesta do stotke sprinta za 3,7 sekunde. Pri tom je omjer mase i snage odličnih 2,7 kg/KS. FF model razvija najveću brzinu od čak 335 km/h.

Ferrari 612 Scaglietti (na fotografiji) prethodnik je novog modela Ferrari Four

Ekologija pritišće proizvođače super automobila, i premda u pravilu u Ferrariju ni ne žele pretjerano razgovarati o primjeni hibridne tehnologije u njihovim cestovnim bolidima, navodno bi Ferrari FF trebao dobiti novu hibridnu verziju pogona iz modela Ferrari 599 HY-KERS Hybrid Concept, koji je prikazan na salonu automobila u Ženevi 2010. godine. U toj verziji navodno bi prosječna potrošnja novog modela Ferrari FF trebala pasti na 15,4 l/100km.

Ferrari 612 još ima tradicionalan kupeovski krov, za razliku od novog FF modela

Svjetska premijera novog Ferrari FF bit će na autosalonu Geneva Motor Show početkom ožujka 2011. godine. Već od prosinca 2010. samo odabrani kupci mogli su uživo pogledati novi FF model, a otvorene su i prednarudžbe. Prema informacijama koje dobivamo iz Ferrarija, prvi serijski proizveden primjerak trebao bi biti isporučen kupcu tijekom ljeta 2011. godine. Cijena za novi Ferrari FF trebala bi službeno biti objavljena tijekom održavanja autosalona u Ženevi, a procjenjuje se da bi početna cijena za novi Ferrari FF trebala biti ispod cijene modela Ferrari 612 Scaglietti, pa se spominje svota od 268.300 eura.

Radno vrijeme

Radno vrijeme:
Pon – Pet    8:00h-17:00h
Subota        8:00h-12:00h

Kontakt

Za sva pitanja i informacije vezane uz AHC,

Auto Hladnjak Centar. d.o.o.
Dugoselska 102, 10361 Sesvetski Kraljevec
Hrvatska - Croatia
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Primajte naše novosti

Nalazite se ovdje: Home Podrška AHC blog Ferrari Four - prvi Ferrari s pogonom na sva četiri kotača